ii

Monday, 28 May 2012

serabut nihh !!

Haishh !! naik berabuk blog sy ble dh lme ditinggalkan tanpa kabar berita. apa citer ni yunk.huhh,aptb la sy niee.hhee
hmm sebenarnye bukan ape,jadual yg telampau padat sehingga tiada mse utk bermanja manja dgn awak.mengalahkan PM plak gamaknya.apa tidaknya 5 bulan Praktikal + 4time sabtu ahad,mmg xlakan jwbnye nk menggedik2 depan lappy nihh. yang ak twu kerja makan tido,kerja makan tido. mmg xde LIFE langsung. 24 JAM yang ak twu KERJA.KERJA.KERJA !!. sekarang ak rse bosan dengan istilah Kerja. Seriesly, aku nk masuk belajar balik,nk jd student,bukan jd hamba abdi.grrr !!


Tarian Jari Jemari Mengungkai segala-galanya

Sunday, 5 February 2012

MAHER ZAIN

Maher Zaen

Ishh,xsabar nk jumpe ngn dy.Bukan senang nk jumpe,nak datang tempat dia jao,ckuplah tgk dalam Tv j.i1 j yg termampu :) hhe.
Tertunggu2 dy utk nyanyi dalam Istimewa Maulidur Rasul malam sok.Liriknya yang penuh bermakna n nyanyian yg ikhlas,seriesly xsabar2 nk tgk. ape2 pn tunggu utk malam esok :) <3 <3










Tarian Jari Jemari Mengungkai segala-galanya

Saturday, 4 February 2012

Aku jatuh hati dgn liriknya

Assalamualaikum.
Lama nye xupdate blog.klu diikut2 kan boleh jadi "kopam" klu blog ni umpama kertas.hhe
Bukan ape,terlampau sibuk dgn kje dipejabat.hhe poyo j ayat.

hmm, seriesly tersentuh gler ble dengar lagu "CAHAYA HATI dari OPICK"
Ble kte lakukan sebarang dosa ingatlah Allah maha dekat, Dia Penuh Kasih sayang untuk terima taubat dari kita. Jangan Putus asa dan larikan darinya kerana Dia maha dekat.
Ble jiwa kite tidak tenang datanglah bersujud dan berdoa kepadanya kerana sujud mendekatkan kite dengan Dia.
Ble kite hilang pertimbangan,terus terusan menangis ingatlah Allah takkan bairkan kita terus menangis disebabkan kemurahan dan kasih sayangnya.

Lirik lagu CAHAYA HATI


Allah engkau dekat penuh kasih sayang
Takkan pernah engkau biarkan hamba-Mu menangis
Karna kemurahan-Mu
Karna kasih sayang-Mu

Hanya bila diri-Mu
Ingin nyatakan cinta
Pada jiwa yang rela dia kekasih-Mu
Kau selalu terjaga yang memberi segala

Reff:
Allah Rahman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi
Allah Rohman Allah Rahim
Allahu Ya Ghafar Ya Nurul Qolbi

Di setiap nafas di segala waktu
Semua bersujud memuji memuja asma-Mu
Kau yang selalu terjaga yang memberi segala

Back to Reff:
Setiap mahluk bergantung pada-Mu
Dan bersujud semesta untuk-Mu
Setiap wajah mendamba cinta-Mu cahaya-Mu

Back to Reff:
Yaa Allah Ya Rahman
Yaa Allah Yaa Alllah Yaa Allah
Ya Nurul Qolbi
Yaa Allah


Tarian Jari Jemari Mengungkai segala-galanya

Saturday, 21 January 2012

Kek batik

Teringin nk makan kek batik. hurmm,spelah nk sedekahkan sepotong 2.
nk buat resepi hilang plak,tp xp skrg maklumat dihujung jari,mai kite stalker2 care2 wt Kek Batik.

     

Bahan-bahan :
       250gm biskut marie-patah2   
       150g butter
       1 cawan milo
       5 sudu besar serbuk koko
       1 sudu besar esen vanilla
       ½ tin susu pekat
       ½ cawan air
       4 biji telur



cara-cara :
1.       Campur milo, serbuk koko, esen vanila, susu pekat, air dan telur di dalam periuk. Kacau sehingga sekata dan panaskan di atas api yang sederhana.
2.       Masukkan butter ke dalam periuk dan kacau sehingga adunan menjadi pekat.
3.       Masukkan biskut marie dan kacau sehingga sebati.
4.       Masukkan adunan ke dalam bekas dan mampatkan.
          
  5.    Sejukkan dalam petik sejuk selama 1 jam sebelum dihidangkan





inilah hasilnye,KEK BATIK.
last sekali,mse untuk makan.....yum2!!



Tarian Jari Jemari Mengungkai segala-galanya

kelebihan yg xseberapa

tbe2 rse nk jadi pengamal perubatan islam pulak. Tapi pkir2 balik diri ni xd la pandai sgt bab2 agama nie.al-quran pn xlancar sgt,setakat ayat2 yg bse bce 2 je yg thu,2 pn ade gak yg xlancarnye. Kadang2 terasa diri ni xlayak nk ubat2 kn org sgt ni.yela dosa kite pn melambak2,kadang2 rse xterampun rsenye. Malu rsenye diri nie pada sang Pencipta dan rakan2 yg mintak tlg wat kn air penawar k. Tapi xd la air penawar mnew pn. Hanya air penawar yg owg kate low ilmunya. Ade laa skit ayat pelindung dri iblis & syaitan 2 aku bce plus ngn surah fatihah,ayat kursi dan selawat. Yang paling penting Yakin akan kekuasaan sang Pencipta.
Memang xdinafikan rse gembira terlekat kt hati ni bile penyakit owg 2 sembuh. tapi ak tahu 2 semua atas keizinan sang Pencipta. Kadang kala,rse teruja ble Pencipta bg Kelebihan sedikit,sebesar hujung kuku ilmu 2. Serius syukur giler. tapi serius,xd rse bangga sbb kite thu 2 sume hanya pinjaman.Bile sampai 1 mse ble diambil segala kelebihan 2,ak redha dgn ketentuiannya.dh tbe msenye ak memulangkan semula apa yg diberi. Trima kasih atas pinjaman tersebut,walaupun nmpak sedikit bg aku ianya sgt2 berharga,ble dpt bantu owg laen dgn ilmu yg sedikit tu :)

syukran jazilan ya allah !!!


Tarian Jari Jemari Mengungkai segala-galanya

Friday, 6 January 2012

~ DIA sayang kita ~

5 Ujian Allah SWT sebagai tanda Allah Mencintai kita:


1- Sesungguhnya apa yang bebankan atau menyusahkan kita, adalah untuk membahagiakan kita.. 

2- Apa yang Allah SWT ambil dari kita adalah akan dianugerahkan di Akhirat kelak.

3- Apa yang Allah SWT menyebabkan kita menangis, adalah kerana Allah ingin melihat kita ketawa di akhirat kelak.

4-Apa yang Allah SWT haramkan untuk kita adalah supaya kita mendapat kebaikkan daripadanya.

5-Apa yang Allah SWT turunkan atau timpakan bala adalah tanda Allah SWT mencintai kita. 


Tarian Jari Jemari Mengungkai segala-galanya

Tuesday, 3 January 2012

Jangan pernah lupa

hidup kadangkala diatas,kadangkala dibawah.
bila diatas seringkali kte alpa dengan kemewahan,kekayaan yg melimpah ruah.
tapi ingat semasa kite berada di bawah,senangkah diri kita menyesuaikan diri dengan keadaan tersebut?

Begitu juga bile kite dengan kehidupan seharian,penuh dengan warna warni hidup sebagai manusia yg bergelumang dgn manusia yg selayaknya dipanggil "hamba allah"..

Begitu juga bile..



‎* KECEWA ? - INGATLAH , saat anda pernah kecewakan seseorang ~

* MENANGIS ? - INGATLAH , saat anda pernah buat seseorang menangis ~

* SAKIT HATI ? - INGATLAH , saat anda pernah sakitkan hati seseorang ~

* DIPERMAINKAN ? - INGATLAH , saat anda pernah permainkan seseorang ~

* TIDAK DIENDAH ? INGATLAH , saat anda pernah buat tak endah pada seseorang~



SETIAP PERBUATAN ( SEDAR atau TIDAK ).. PASTI ADA BALASANNYA . ITU JANJI ALLAH SWT . KAJI DIRI SENDIRI DAHULU DALAM SETIAP PERBUATAN YANG PERNAH ANDA LAKUKAN dan JANGAN PERNAH SALAHKAN TAKDIR .





Tarian Jari Jemari Mengungkai segala-galanya

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Cuci mata :)